maanantai 5. toukokuuta 2014

Astetta jännempää mielipidettä

Jep jep. Mulle ehdotettiin mielipide kirjoitusta ja teen sen nyt. Aiheena homot. Ja jep. Tästä ei välttis tuu mikään paras, mutta yritän tehä teille mun oman henk. kohtasen mielipiteen selväks.

Pientä faktaa alkuun. Homolla siis nyt en tarkoita ainoastaan miestä joka tykkää miehestä, vaan naista tai miestä joka tykkää samasta sukupuolta edustavasta ihmisestä. Eli siis siitä mikä on homouden käsite. Tarkennan vielä jos joku on niin älykkö. Puhun homoista ("miehistä") ja lesboista ("naisista") samalla nimellä. Eiköhän kaikki nyt tajua, eli siirrytään asiaan.

En tiedä miten asia on, mutta moni ajattelee, että kaikilla uskovilla on homoja vastaan  jotain. No minulla ei. En tuomitse ketään sen perusteella kenestä tykkää. Mitä voit tehdä tunteillesi. Kun ihastut johonkin, et varmasti ole päättänyt etukäteen, kun tutustut, että " Jep tohon mä ihastun". Sama koskee homojakin. Ja aika monelle on jopa järkytys tieto siitä, että on ihastunun saman sukupuolen edustajaan. Vieläkin on todella vaikea kertoa ihmisille. että on homo. Se on hyvin suuri askel elämässä. 

Se kävi siis jo ilmi, että minulla ei ole mitään homoja vastaan. Eikä homo liittoa. Ehkä yksi syy on se, että tunnen muutamia homoja. He ovat ystäviäni, kavereitani ja tuttujani. He eivät eroa mitenkään heteroista. Mistä tiedät vaikka kaverisi olisi homo, mutta ei uskalla myöntää sitä. Rohkaisen siis myös kaikkia homoja kertomaan suuntautumisestaan. Siinä ei ole mitään pahaa. Ja te joille kerrotaan. Älkää tuomiko. Se ei muuta ihmistä muuten, kuin ehkä rohkeammaksi ja avoimemmaksi. :)

Minulle ei tarvitse tulla sanomaan siitä mitä raamatussa lukee homoista. Tiedän kyllä. Mutta raamattu on vanha kirja ja tulkinta on omaa. Myös usko ja miten uskoo on oma asia, joten en aijo sitäkään selitellä teille mitenkään. 

On minullakin yksi asia mistä en homoissa tykkää. Sateenkaari. Ymmärrän syyn, mutta nykyään ei voi olla sateenkaarta missään, ilman että tulee jotain sanottavaa siitä. Sateenkaari siis takaisin puoluettomaan asemaan. 

Olen sanottavani sanonut. ja tärkeintä tässä on se, että mielipiteeni käy ilmi. 

Ps. ei liity asiaan, mutta ensivuosi vietetään lasten ja nuorten koulutusohjelmassa :)

Kiitos & kumarrus! Sofy <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti