lauantai 3. toukokuuta 2014

Pakkomielteisiä tapoja

Meillä kaikilla on varmaan kaikkii erilaisii tapoja ja "rituaaleja" mitä on vaan ihan pakko tehdä. Esimerkiksi mulla on kaikkee, mikä häiritsee tosi paljon. Mua häirittee tajuttoman paljon avonaiset kaapinovet. Jos kaapinovi on auki ja tiiän, et kukaan ei oo nyt hetkeen tarvitsemassa sieltä jotain, niin mun on pakko keskeyttää hommat ja sulkee ovi/ ovet.

Toinen juttu mikä on, niin mulla on "vakkaripaikka" bussissa. Jos en pääse yhelle, testaan toista. Joskus tosin on pakko mennä muille paikoille. Yks minkä lasken tähän lokeroon on se kun lähtee pysäkille. Lähen pysäkille aina samaan aikaan kotoo, kuin mitä aikataulu ilmoittaa lähtöajaks. MUTTA jos oon minuutinki myöhässä "aikataulustani", niin myöhästyn bussista. Ja sitten kun lähen ajallaan, joudun luultavasti odottamaan vielä n.5 minuuttia bussia.

Pakkomielteitä on siis asiat joita tekee ajattelematta välttämättä miksi niin tekee, mutta niin vain on pakko tehdä tai muuten asia alkaa häiritsemään. Uskoisin siis että teilläkin on näitä todella outoja juttuja, jotka saattavat, jopa pilata päivän tai olla merkki siitä, että päivä on pilalla. Nyt kun luet tätä, toivottavasti mietit omia pakkomielteitäsi, eikä välttämättä tule mitään mieleen. Toivottavasti tulee ja kiinnität huomiota siihen jatkossa. :) On hauska huomata itsestään juttuja, tapoja ym. 

Kerron taas lisää itsestäni. Olen stalkkeri. No joo no ei nyt ihan täysin näin. Selitän asian. Joskus, kun kävelen tai olen jossain, kiinnitän paljon ympärilläni oleviin ihmisiin ja heidän tapoihinsa ja tekemiinsä. Jos olen siis jossain lähelläsi, voi olla, että olen kiinnittänyt juuri sinun tekemiisisi ehkä jopa enemmän huomiota kuin sinä itse. Kiinnitän huomiota sellaisiin asioihin esimerkiksi, kuin kävelytyylisi, ilmeesi, reagointisi, mitä teet ja miten. Mietin myös miksi teet ja ajatteletko itse kun teet jotain.

Olisi siis kiva jos kertoitte tälläisistä kommentteihin. :)
PS. Antakaa ihmeessä myös mulle ideoita seuraavaan juttuun. Saatan jopa sillon kirjoittaa jotenkin useammin, kuin nyt. ;)

Jos teitä kiinnostaa nähdä mun juttuja ja mua useemmin, niin löydyn instagramista (sofyoona). Saa siis toki seurata siellä jos tykkää :) Seuraan aika paljon kaikkii, joita tunnen nii tiiän sit teistäki jos tuutte käväseen mun instan puolella ilmaisemassa jotenkin olemassa olostanne ;)

Kiitos & kumarrus! Sofy <3

2 kommenttia:

  1. voisit tehä laukunsisältö postauksen, huonepostauksen, myday, mielipidepostauksia esim homot tai rasismi... :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmm... joo kyllähän tommosen mielipidepostauksen voiskin. Jos vaikka en sais kauheesti loskaa niskaani. :) Kiitos ideoista! :)

      Poista